Eletronika

Serwis sprzętu biurowego, o czym warto pamiętać?

W każdej firmie wydajność pracy zależy przede wszystkim od kompetencji i odpowiedniego zmotywowania osób zatrudnionych. Nie ulega jednak wątpliwości, że równie ważna jest sprawność poszczególnych narzędzi, z których na co dzień korzystają pracownicy. O czym pamiętać, zlecając serwis sprzętu biurowego? Co brać pod uwagę, kiedy szuka się firmy, która proponuje usługi w zakresie naprawy urządzeń elektronicznych? Sprawdź!

Co wymaga regularnego sprawdzania stanu technicznego?

Wszystko zależne jest oczywiście od profilu danego przedsiębiorstwa, działów, jakie się w nim znajdują i zadań, z którymi zmagają się zatrudnione osoby. Czynniki te wpływają na to, z jakich przyrządów korzystają pracownicy. Bez względu jednak na branżę w każdej organizacji funkcjonuje biuro odpowiedzialne za obsługę klientów lub załogi. W takim miejscu przetwarza się olbrzymią ilość dokumentów, dlatego niezbędny jest przede wszystkim serwis sprzętu drukującego.

Nie wolno dopuścić do awarii drukarek. Brak możliwości przenoszenia na papier tego, co tworzy się w komputerowych programach, to poważna przeszkoda w normalnej pracy firmy. Ciężko wyobrazić sobie wypełnianie zadań administracyjnych bez fizycznego dostępu do faktur, dokumentów magazynowych czy transportowych, umów z kontrahentami itp. Dlatego ważne jest, by co jakiś czas sprawdzać stan techniczny maszyn drukujących. Dzięki temu można uniknąć takich kłopotów jak np. zacinanie kartek, rozmazywanie tuszu i wielu innych.

Kolejną grupą przedmiotów, których sprawność warto regularnie weryfikować, są różnego rodzaju elektronarzędzia stanowiące podstawowe wyposażenie zatrudnionych. W przypadku przedsiębiorstw usługowych proponujących np. montaż mebli czy zakładów produkcyjnych warto kontrolować taki sprzęt jak wkrętarki, wiertarki, młoty udarowe, taśmociągi, szlifierki itp. Pamiętaj, że naprawa urządzeń elektrycznych trwa dłużej niż ich serwisowanie, dlatego lepiej postawić na tę drugą usługę, by zminimalizować ryzyko występowania awarii.

Serwis sprzętu biurowego, drukującego i narzędzi – wybierz dobrą firmę

O pomocy związanej z cykliczną weryfikacją stanu poszczególnych maszyn powinno się pomyśleć już w momencie ich zakupu. Dlatego w pierwszej kolejności rozsądnie wybierz dostawcę. Sprawdź, czy jest on tylko sprzedawcą, czy zapewnia również profesjonalny serwis sprzętu drukującego i pozostałego biurowego. Dowiedz się również, jakie usterki mogą zostać usunięte w ramach gwarancji i czy odbywa się to na miejscu, czy konieczne jest odsyłanie narzędzi do punktów producenta. Dlaczego?

Odpowiedź jest bardzo prosta. Dzięki temu zaoszczędzisz wiele czasu. Jeżeli dystrybutor musi korzystać z pomocy ekip zewnętrznych, dostosowuje się do ich możliwości. Jeśli z kolei dysponuje swoim zespołem, sam ustala harmonogram prac. Takim przedsiębiorstwom będzie zależało również na tym, by zadbać o jakość serwisu sprzętów drukujących, a także, żeby naprawa urządzeń elektronicznych i elektrycznych przebiegała szybko i sprawnie.

Jak powinna działać ekipa serwisowa? Na co zwrócić uwagę?

Żeby dobrze wybrać firmę, warto sprawdzić, w jaki sposób ona działa, weryfikując kilka szczegółów. Zobacz, czy:

  • serwis wykonywany jest bezpłatnie w okresie obowiązywania gwarancji,
  • naprawy można zlecić również po wygaśnięciu gwarancji,
  • ekipa dojedzie do Twojej firmy po odbiór urządzeń, czy będziesz musiał samodzielnie zadbać o dostarczenie ich do serwisanta,
  • przed przystąpieniem do czynności otrzymasz kosztorys, żebyś mógł podjąć świadomą decyzję.

Jeśli przedstawiciel przedsiębiorstwa na wszystkie powyższe pytania odpowie twierdząco, będzie to znak, że z taką firmą warto nawiązać współpracę.

Stawiaj na najlepszych!

Jeżeli zależy Ci na wysokiej jakości usługach, transparentnych warunkach umowy i szybkim uzyskaniu pomocy, sprawdź ofertę firmy Nabertronik. Naszym priorytetem jest skuteczność, ale dbamy też o to, by realizacja zlecenia nie była kłopotliwa dla kontrahenta. Nie musisz martwić się o dowóz sprzętu – zorganizujemy transport, zdiagnozujemy problem, skontaktujemy się, by omówić szczegóły zlecenia, a następnie przystąpimy do realizacji. Działamy szybko i sprawnie!